מצב חדר השינה שלנו, ובכלל זה המיטה והמצעים שלנו, ישפיע במידה ניכרת על שינת הלילה שלנו. מחקרים רבים מעידים על כך שככל שנשקיע בסביבת השינה שלנו ככה חיי היום יום שלנו יהפכו לרגועים ומאושרים יותר והשינה תהיה כמה שיותר איכותית ונינוחה. לכן אין לחסוך בשום הוצאה הקשורה למיטה ולמצעים, במיוחד כאשר אנו מבלים במיטה אחוז ניכר משעות היממה.

למה חשוב להשקיע במצעים?

ממש כשם שלא סביר שתהיו בשיא שלכם לאחר שלבשתם במשך שמונה שעות בגדים לא מתאימים, לא נוחים, מגרדים או שחוקים, כך לא סביר שתהיו במיטבכם לאחר שישנתם לילה שלם במיטה לא נוחה עם מצעים לא איכותיים. יחד עם זאת עולם מצעים הוא די עצום ועשיר במושגים כמו סאטן, כותנה מצרית, צפיפות בד, אורך סיבים וכדומה, ז'רגון שעשוי להישמע מעט מבלבל אם אין לכם ניסיון קודם. לכן אם מצאתם את עצמכם מבולבלים מספירת סיבים, מבחירת בדים או מסוגי אריגה שונים, המשיכו לקרוא ותלמדו מהי הדרך הנכונה לבחור מצעים.

לפני השינה סופרים סיבים

כמה סיבים לאינץ' רבוע זהו כנראה הנושא החשוב ביותר שיש לשים עליו דגש אם רוצים לבחור מצעים איכותיים שעשויים מאריגים (כאלה שרואים בבתי מלון, ולא מצעי ג'רסי). ובכל זאת, רוב האנשים לא באמת מבינים מדוע עליהם לספור סיבים מלכתחילה וכיצד הדבר תורם להם. יותר מכך לא כולם טורחים לבדוק זאת לפני שקונים מצעים. חשוב לציין שכמות הסיבים לאינץ' היא ממד לאיכות וככל שיש יותר סיבים כך האיכות תהיה גבוהה יותר, לכן זהו קריטריון חשוב ביותר. הצפיפות המומלצת נעה בין 300-500 חוטים לאינץ'.

רק לידע כללי, צפיפות חוטים באריגי כותנה נעה בין 144- 1200 חוטים לאינץ' ככל שהצפיפות גבוהה יותר, כך איכות הסיב תהיה טובה יותר. צפיפות של 300 חוטים ומעלה מעידה על זן כותנה איכותי אשר נקרא כותנה מצרית, בד שנשמר היטב לאורך שנים.

חלומות טובים מתחילים באריגה איכותית

סוג האריגה משפיע המון על איכות המצעים כאשר ישנם סוגים שונים של אריגות שעליכם להכיר. הסטנדרטית והמוכרת מכולן היא אריגת שתי וערב. בשיטת אריגה זו הסיבים נארגים בצורה מאוזנת, לאורך ולרוחב בהצלבה והתוצאה היא בדים איכותיים וחזקים שישמרו לאורך שנים. שיטת אריגה נוספת היא סאטן המאופיינת עם יחסי אריגה מעט שונים מהשיטה הרגילה. כאן על כל 4 סיבי שתי עובר סיב ערב אחד. התוצאה המתקבלת היא בד עם ברק קל בצד אחד ומט מצד שני למגע רך ונעים במיוחד. סוג נוסף של אריגה הוא אריגת ג'אקארד, אריגה צורנית בתוך הבד כמו פסים, פרחים וכדומה.

הידעת?

פלנל זה כותנה פשוטה שסירקו אותה מספר פעמים כדי ליצור בד עבה יותר עם מרקם פלאפי שנעים להתכרבל אתו בחורף.

כיצד לבחור את הבד הטוב ביותר עבור המצעים שלכם?

בדים נחלקים לשני סוגים: סינתטיים וטבעיים, לעומת הסינתטיים, בדים טבעיים נושמים ובכך מסייעים בוויסות טמפרטורת הגוף. אבל לכל בד יש תכונות ספציפיות ועליכם להכריע ביניהם בהתאם להעדפה אישית. הבד הקלאסי והמומלץ ביותר הוא ללא ספק כותנה, אך לא סתם כותנה כמובן, כותנה מצרית תהיה הבחירה הטובה ביותר. כותנה מצרית מיוצרת מסיבים ארוכים ורכים, מה שהופך את הבד לחלק ונעים.
מבין הבדים הטבעיים ניתן למצוא את הטנסל (שעשוי מאקליפטוס), במבוק, פשתן והמפ יהיו גם כן בחירה טובה לאלו שאוהבים את המראה המגע הייחודי ויתאימו לחלק מעונות השנה.
קחו בחשבון שככל שתכבסו את המצעים כך הם יהפכו לרכים ונעימים יותר.

ולבסוף: הפיניש

אשפרת הבד, תהליכי הגימור או הפיניש מהווה 50% מהתהליך והוא קובע את מרקם הבד ויציבות הצבע. בתהליכי ייצור שונים אפשר להעביר את הבד הגולמי תהליכי אשפרה מסוגים שונים אשר יוסיפו למצעים איכויות שונות. בין תהליכי האשפרה הנפוצים נמצאים הצביעה והדפוס, ריכוך, אנטי פילינג ואל קמט. בעלי חשיבות גבוהה לחווית המשתמש ולאריכות הימים של המצעים. תו תקן איכות וחשוב מאוד בייצור טקסטיל לבית נקרא OEKO-TEX® ומוודא שתהליכי הייצור ידידותיים לסביבה ונקיים מכימיקלים מזיקים. חפשו את תו התקן ויהיו בטוחים שמדובר במצעים איכותיים
ובשורה התחתונה, מצעים אפשר לבחור בהתאם למשתנים שונים אך אל תשכחו שגם העיצוב חשוב. לאחר שבחנתם את כל הקריטריונים הנדרשים בחרו את הדפס הבד והצבעוניות המתאימה ביותר לטעם שלכם לחווית שינה מרגיעה ונעימה