אין דבר נעים יותר מאשר להחליק למיטה מפנקת עם סדינים רכים ונעימים בסוף יום עבודה ארוך. שינה מפנקת וטובה היא מתכון לחיים בריאים ואיכותיים ולכן חשוב לשמור על המיטה נעימה ומסודרת ועל המצעים שלכם נקיים. כביסה נכונה של המצעים יכולה לשמור עליהם כמה שיותר נעימים ולהאריך את חייהם, והטיפים הבאים יעזרו לכם לוודא שאתם מכבסים את המצעים שלכם בדיוק כמה שצריך.

הקפידו להחליף מצעים אחת לשבוע  

אנחנו מבלים אחוז ניכר מהיממה בשינה, זמן נכבד לכל הדעות. בזמן הזה אנו משילים מעצמנו תאי עור שנשארים על המצעים המפנקים שלנו. זאת בתוספת אבק, לכלוך, חיידקים, קשקשים, פטריות, שאריות איפור וזיעה, כל אלו ועוד הם ללא ספק מתכון מנצח לשינה לא בריאה. לכן החלפת מצעים בתדירות גבוהה מאוד הכרחית וחיונית, מטבע הדברים ומומלץ להקפיד לעשות זאת פעם בשבוע ולא למשוך יותר מפעם בשבועיים.

כבסו מצעים בנפרד ושמרו שלא יהיה עומס במכונה

כדי שתהליך הכביסה יהיה כמה שיותר יעיל על המצעים לנוע בתוך מכונת הכביסה בחופשיות, לכן מומלץ שלא להעמיס על מכונת הכביסה כאשר מכבסים מצעים ואף מומלץ לכבס את המצעים לבד. כמו כן, כדאי להפריד בין מצעים לבין פריטים אחרים, לרבות מגבות, כדי לשמור כמה שיותר על הבד, ההפרדה במכונה הכביסה תשמור שהמצעים לא יתבלו. מומלץ לכבס את המצעים כאשר הציפה מכופתרת כדי שלא יכנסו פריטים נוספים לתוכה.

כבסו את המצעים לפי ההוראות

מומלץ לכבס את המצעים לפני השימוש הראשון ובהתאם להוראות היצרן כדי להסיר מהם ביעילות חיידקים, לכלוכים, אלרגנים, קרדיות אבק וכל מה שעלול להיצמד לבד. אולם כדי לדעת איך בדיוק לכבס ובאיזו טמפרטורה בדקו את ההוראות שמופיעות על התווית של המצעים. אלו הן הוראות היצרן שמתייחסות לכביסה וכדאי להישמע להן. לרוב גם טמפרטורת הכביסה הרצויה תהיה מצוינת על התווית.

נוזל כביסה עדין ומרכך

אנו ישנים עטופים בתוך מצעי המיטה שלנו כל שעות הלילה, לעיתים גם יותר, לכן חשוב שהמצעים יכובסו על ידי החומרים הנכונים. השתדלו להשתמש בחומרי כביסה עדינים ללא רכיבים שיכולים להוביל לגירויים. גם אם אתם חסידים של ניחוחות טובים ומשכרים, וודאו שאתם משתמשים בכמות המומלצת של חומר הכביסה ולא יותר מכך, שכן שימוש בכמות גדולה יותר של חומר כביסה עשויה להוביל לכך שהמולקולות של חומרי הכביסה יישארו בסיבי הבד, ויגדילו את הסיכון לגירויים בעור. בנוסף, מעט מרכך כביסה יוסיף את הריח האהוב עליכם ויגרום למצעים לעטוף אתכם בניחוח נפלא.

Loading...

שימוש נכון במייבש הכביסה

רגע לפני שאתם זורקים את המצעים למייבש לאחר הכביסה הפרידו ביניהם, נערו אותם היטב ורק אז התחילו עם תהליך הייבוש, בנוסף אל תשאירו את המצעים לאורך זמן במייבש, אם תקפידו על כך המצעים יצאו מהמייבש פחות מקומטים. אל תייבשו את המצעים בחום גבוה כי החום הגבוה יכול להרוס את הסיבים של הבד ולגרום למצעים להתכווץ, במקרים רבים מומלץ בכלל לייבש את המצעים על מתקן ייבוש, במיוחד כאשר מדובר במצעים לבנים. כמו כן אם אתם נוטים לסבול מאלרגיות מומלץ לגהץ את המצעים מכיוון שחום המגהץ עוזר להשמיד קרדיות וחיידקים, מעבר לעובדה שפשוט נעים לישון על מצעים מגוהצים. לאוהבי הגיהוץ מומלץ לייבש לרמת לחות קלה כדי שהבד יתיישר בקלות בגיהוץ.

לסיכום:

ככל שתקפידו לכבס את המצעים שלכם על פי ההנחיות ובצורה הנכונה כך תוכלו להבטיח שהם יהיו כמה שיותר נעימים וישמשו אתכם לאורך זמן. שימו לב שמכונת הכביסה פועלת על התכנית הנכונה והמתאימה ביותר, ואם אתם לא בטוחים מהי הדרך הנכונה לכבס, תמיד טוב לעקוב אחר ההמלצות באתר והוראות הכביסה בכל פריט שלנו.