רובנו משליכים לכביסה את הבגדים שלבשנו לאחר יום אחד, שוטפים כל יום כלים, מנקים אבק מהדלפק ישר כאשר הוא מופיע. אבל אם נודה באמת? זה מאוד קל להשתחל למיטה בסוף היום מבלי לחשוב עד כמה באמת המצעים נקיים. אז באיזו תדירות באמת מומלץ להחליף את הסדינים? לפניכם כל מה שחשוב לדעת.

אז כל כמה זמן מומלץ להחליף מצעים?

הסדינים שלנו נמצאים בשימוש יומיומי לכמה שעות טובות במהלכן הם צוברים תאי עור מתים, שומנים, שאריות איפור, לכלוך, אבק, חיידקים ועוד. לכן חשוב להחליף את המצעים אחת לתקופה. אם שאלתם את עצמכם כל כמה זמן מומלץ להחליף מצעים, התשובה היא: אחת לשבוע.

אילו גורמים מצדיקים החלפת מצעים תכופה יותר?

ישנם מקרים בהם מומלץ להחליף את הסדינים בתדירות גבוהה יותר, ביניהם:

  • אם אתם סובלים מאלרגיות, אסטמה או רגישות לאבק
  • אם אתם סובלים מזיהום או נגעים שנמצאים במגע עם סדינים שלכם
  • אם אתם מזיעים בצורה מוגזמת
  • אם חיית המחמד שלכם ישנה במיטה שלכם
  • אם אתם נוהגים לאכול במיטה
  • אם אתם ישנים ערומים
  • אם אתם הולכים לישון בלי להתקלח

Loading...

מה יקרה אם לא נחליף מצעים בתדירות המומלצת?

כאשר אינכם מחליפים מצעים בתדירות גבוהה אתם חשופים לחיידקים, פטריות, אבק, וקרדית האבק אשר נמצאות בדרך כלל על סדינים. יש לציין שאין הדבר אומר שאי החלפת סדינים תגרום למחלות אך במגע תדיר עם העור סדינים לא נקיים יכולים לגרום לאקזמה או לדלקות. אתם יכולים גם להעביר ולהידבק בזיהומים דרך מצעים לא נקיים. מה גם שאנשים שסובלים מאסתמה או אלרגיה יכולים לסבול מתסמינים בעקבות שינה על מצעים מלוכלכים.

מהי הדרך הטובה ביותר לשמור על הסדינים נקיים?

מומלץ לכבס את המצעים במים חמים, קראו את ההוראות שמופיעות על התווית וכבסו את המצעים במים החמים ביותר שאפשר בהתאם להנחיות שצוינו (עד 40 מעלות). ככל שהמים יהיו חמים יותר כך גדל הסיכוי להשמיד חיידקים ואלרגנים. כמו כן מומלץ גם לגהץ את הסדינים לאחר הכביסה, החום של המגהץ משמיד חיידקים ומחליק את המצעים בצורה מושלמת הודות לתהליכי האל קמט שאנחנו בליננז מוסיפים למצעים.