כיום, יותר ויותר צרכנים הופכים למודעים לגבי אופן הייצור של מוצרים, וכאשר הם קונים מצעים איכותיים, הם רוצים לדעת שהם מיוצרים בשיטות ייצור הרבה יותר נקיות, אתיות ומודעות סביבתית וחברתית. לכן אם רכשתם לאחרונה סט מצעים של ליננז ושמתם לב שהבד מיוצר בתו תקן:

  Oeko-Tex Standard 100 אתם בטח סקרנים לדעת מה המשמעות, לכן ריכזנו לכם את כל הפרטים החשובים.

 Oeko-Tex Standard 100- תו תקן בינלאומי

Oeko-Tex הוא איגוד בינלאומי ויוקרתי שקיים משנת 1992, והוקם בציריך כתגובה לחששות הנוגעים לבטיחות מוצרים. כיום הוא פועל במעל 40 מדינות, כאשר התקנים שלו לרבות, Oeko-Tex  Standard 100ו- Oeko-Tex Standard 1000, הפכו לכוח מנחה ששומר על בטיחות הצרכנים.

 Oeko-Tex Standard 100הוא אחד מתווי התקן המוכרים בעולם הטקסטיל והוא סמל לאמינות, המבטיח מוצרים באיכות גבוהה ומעיד על כך שמוצרי הטקסטיל נבדקו ואינו כולל חומרים מזיקים.

אם פריט טקסטיל נושא את תווית התקן הזו, אתם יכולים להיות בטוחים שכל רכיב של המוצר, החל בחוטים דרך כפתורים ועד הבטנה, נבדק ואינו כולל חומרים מזיקים לבריאות האדם. זה חשוב כי כאשר אתם ישנים במצעים אתם רוצים לדעת שהם חפים מחומרים רעילים שעלולים להיספג לגוף שלכם.

הבדיקות מתבצעות על בסיס הקריטריונים של האיגוד, כאשר במהלך הבדיקה בודקים סוגים מגוונים של חומרים שעשויים להזיק לבריאות. רשימת החומרים מתעדכנת מדי שנה כאשר עולה מידע חדש או עם עדכון דרישות סטטוטוריות.

סיווג המוצרים

תו התקן משתנה בהתאם לדרישות שעל המוצרים לעמוד בהן, למשל מוצרים לתינוקות צריכים לעמוד בדרישות המחמירות ביותר, לאחר מכן ישנם מוצרים שנמצאים במגע ישיר עם העור כמו למשל בגדים, גרביים, בגדים תחתונים, מגבות או מצעים. אחרי כן מוצרים בעלי מגע מינימלי עם העור כמו חגורות או ז'קטים ולבסוף נמצאים מוצרי טקסטיל שמשתמשים למטרות ריהוט וקישוט כמו מפות, וילונות או בדי ריפוד.

הקריטריונים של הבדיקות נקבעים על פי סטנדרט גלובלי והם מתעדכנים לפחות פעם בשנה. מכיוון שזהו תקן עולמי, דרישות התקן הן אוניברסליות וחברות שרוצות לקבל את תו התקן עבור המוצרים שלהן צריכות להגיש בקשה, כאשר מעבדות עצמאיות ברחבי העולם בודקות את המוצרים. תו תקן Oeko-Tex הוא חותמת של בטיחות, ואם אתם רוכשים סדינים ומצעים הכוללים את תו התקן, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שלא נעשה שימוש בחומרים כימיקליים מזיקים בעת עיבוד הבד.

 

מהו תו תקן Oeko-Tex Standard 1000?

תו תקן סטנדרט 100 מבטיח שהמוצרים הנבדקים אינם מסוכנים ואינם כוללים את החומרים הכימיקליים שנבדקו. תו תקן סטנדרט 1000 מעט שונה כי הוא בודק שמתקני הייצור בהם יוצרו הפריטים משתמשים בשיטות ידידותיות לסביבה ולחברה בעת תהליכי הייצור.

הדרישות של תו תקן 1000 גם כוללות קריטריונים כמו מקום עבודה בטוח ובריא לעובדים, ללא עבודת ילדים, רמות מינימליות של רעש, זיהום, אבק ושימוש בחומרים לא מסוכנים.

תו Oeko-Tex לעומת תו תקן GOTS

כיום חברות ייצור מוצרי טקסטיל יכולות להגיש בקשות שונות כדי להעריך את המוצרים ומתקני הייצור. למרות שישנם לא מעט תו תקן, היוקרתיים והנפוצים מכולם הם תוי תקן מבית Oeko-Tex ו- Global Organic Textile Standard או בראשי התיבות: GOTS.

Oeko-Tex מאשרת שהמוצרים על כל מרכיביהם אינם מסוכנים ונקיים מרמות מזיקות של חומרים רעילים. לעומת זאת, GOTS מאשרת ייצור אורגני של חומרי גלם כגון כותנה, פשתן וכו', תוך שבודקת את תהליכי העיבוד, הייצור, האריזה, התיוג, המסחר וההפצה של מוצרי הטקסטיל.

ולסיכום,

מכיוון שאתם משתמשים במוצרים כמו מצעים, מגבות, שמיכות או חלוקי רחצה מדי יום עליכם להבטיח שהם אינם מהווים איום על הבריאות שלכם ושל בני משפחתכם. כל היצרנים שאיתם אנחנו עובדים עומדים בתקן  Oeko-Tex Standard 100 וזמינים עבורכם בשלל רמות איכות יוצאות דופן ובעיצובים קלאסיים ומינימליסטים, החפים מכימיקליים מסוכנים ובעיקר ידידותיים ובטוחים לבני אדם ולסביבה.