כולנו אוהבים את המגבות שלנו רכות ונעימות למגע. אבל לא פעם לאחר הכביסה, המגבות הופכות להיות פחות רכות ונעימות משהיו בהתחלה. כמובן שאי אפשר להימנע מכביסה, אך כאשר יודעים את הסוד להצלחה, המגבות יהיו כמה שיותר נקיות וגם ישמרו רכות ויחזיקו מעמד למשך זמן רב.

איך לכבס מגבות בפעם הראשונה?

ראשית יש להשרות את המגבות במים קרים במשך יממה ולאחר מכן לכבס בהתאם להוראות היצרן לפני שמשתמשים בהן בפעם הראשונה. לא פעם המגבות החדשות עטופות בסיליקון, עמילן וחומרים מתהליך האשפרה שמונעות מהמגבת ספיגה מלאה, בין השאר גם שאריות סיבים ולעיתים אבק. שטיפה ראשונה של המגבות תעזור לכם להיפטר מכל אלו ועוד ולהבטיח שהן יהיו נקיות בשימוש הראשוני.

שימו לב להנחיות שעל התווית

בכל מגבת יש תווית בקצה, לכן קראו מה כתוב על התווית ושימו לב להנחיות הכביסה. בדרך כלל יש  לכבס את המגבות במים קרים עם צבעים דומים. כמו כן, ניתן לייבש במייבש או לתלות בצל כדי לשמור על הרכות של המגבת. עקבו אחר ההנחיות שמופיעות על התווית כדי שלא לפגוע במגבות שלכם.

הפרידו בין מגבות צבעוניות למגבות לבנות

הצבעים של מגבות חדשות עוברים מהר יותר במהלך הכביסה. כך שאם יש לכם מגבות צבעוניות הן עשויות להחליף צבע אם הן יהיו ביחד באותה מכונה עם מגבות צבעוניות. כדי שהמגבות החדשות שלכם ישמרו על צבען, הקפידו להפריד בין מגבות צבעוניות למגבות לבנות.

אל תעמיסו על המכונה

כאשר אתם מכבסים מגבות, קל וחומר בפעם הראשונה, אל תעמיסו על המכונה ויש לכבס מגבות לבד ולא עם בגדים או מצעים אחרים. מגבות נוטות להעביר צבע וגם לגרד מצעים או בגדים ולכן יש להימנע מכך

Loading...

ייבוש מגבות חדשות

שימו במכונה רשת ניילון להסרת מוך

בזמן שהמייבש פועל המגבות יפגעו ברשת הניילון והמוך ייפול מהן. כמו כן גם במייבש עצמו יש רשת שלוכדת את המוך שנופל מהבגדים והמגבות, הקפידו לנקות אותה לפני שאתם מייבשים את המגבות החדשות שלכם.

ייבשו מגבות מיקרופייבר באוויר

תלו מגבות מיקרופייבר על חבל כביסה או מתלה ייבוש כדי שיתייבשו לחלוטין ולא יפתחו עובש. הימנעו מלהכניס מגבות מיקרופייבר למייבש, או לייבש אותן על המתלה או על חבל הכביסה למשך שעות רבות, כדי שלא יפגעו מהחום. אם אין לכם מקום בחוץ שתוכלו לייבש את מגבות המיקרופייבר שלכם, ייבשו אותן במכונה והגדירו את הטמפרטורה הנמוכה ביותר.

היזהרו שלא לייבש את המגבות יתר על המידה

עליכם לוודא שהמגבות יבשות לגמרי לפני שאתם מקפלים אותן ומכניסים לארון. יחד עם זאת שימו לב שאתם לא מייבשים את המגבות יתר על המידה, ייבוש יתר עלול לפגוע בסיבים שלהן ולגרום להם להפוך לפחות רכות ונעימות.

איך לשמור על הרכות של מגבות? טיפים של מומחים

מים קשים וחיכוכים במכונת הכביסה עלולים לפגוע ברכות של המגבת ולהשפיע אפילו על המגבות האיכותיות ביותר. אם שאלתם את עצמכם איך לשמור על המגבות שלכם רכות, ריכזנו כמה טיפים עבורכם:

  • השתמשו בנוזל כביסה מתאים
  • בחרו תכנית מתאימה במכונה עד 40 מעלות.
  • החליפו את מרכך הכביסה בחומץ לבן אחת לכמה שבועות כדי להחזיר את הרכות למגבות.
  • ערבבו חצי כוס סודה לשתייה עם אבקת הכביסה כדי לשחרר את הסיבים ולנקות כימיקליים או לכלוך.
  • אל תעמיסו על מכונת הכביסה כדי להשאיר לה מקום לנקות את כל הלכלוך ולשטוף את המגבות כמו שצריך.
  • זרקו כדור טניס או כדור מייבש למייבש, הם מסייעים להסיר גושים ולרכך את המגבות.
  • חום המייבש עשוי לפגוע בשלמות הבד של המגבת. לכן הגדירו טמפרטורות ייבוש נמוכות יותר, או חלקו את הזמן בין ייבוש באוויר לייבוש במייבש כדי לשמור את המרקם הרך והנעים של המגבת.
  • לא מומלץ לייבש את המגבות בתלייה בחוץ עם שמש ישירה, אלא בתלייה בצל.

אז אם שאלתם את עצמכם איך לכבס מגבות שישמרו רכות? עקבו אחר כל הטיפים שצוינו לעיל והמגבות שלכם ישמרו רכות ונעימות לאורך זמן. כמובן שאם אינכם בטוחים במשהו תמיד אפשר לפנות לקבלת עצה ממומחים.