קיפול סדין, זו אחת המשימות היותר מסובכות שישנן, כאשר אינכם יודעים את הסוד להצלחה. בפועל, ברגע שמבינים את השיטה, קיפול הסדינים יהפוך לטבע השני שלכם ותוכלו לעשות זאת ממש בקלות.

המיומנות של קיפול סדינים אולי לא נראית לכם חשובה, אך אם אתם משקיעים בקניית מצעים איכותיים למיטה שלכם, בוודאי תרצו שהם יחזיקו מעמד זמן רב ככל האפשר. צעד אחד וחשוב בטיפול הנאות בסדינים הוא הקיפול שלהם והנחתם במקום שלא יחשוף אותם לאסונות טיפוסיים כמו קרעים או אבק. יותר מכך, פיתוח מיומנות שכזו תעזור לכם לשמור על הסדינים והארון מסודרים, מה גם שמדובר במשימה קלה יותר משאתם אולי חושבים.

משטח גדול וישר הוא השלב הראשון בדרך לקיפול מוצלח

כדי לקפל את הסדין במידת הנוחות האפשרית מומלץ שתפנו לעצמכם משטח ישר וגדול כמו ספה או מיטה על מנת שתוכלו לפרוש את הסדין. אם אין כזה משטח פנוי באמתחתכם, הזמינו בן אדם נוסף לקפל את הסדין אתכם. מספיק שאתם תכירו את הטכניקה ותוכלו להוביל את המהלך בקלות, גם אם בן האדם שמולכם אינו יודע מה עושים. רגע לפני שאתם מתחילים במלאכת הקיפול, חשוב שתבינו מהם קווי האורך והרוחב של הסדין, כי לא פעם הקיפול אינו מצליח בגלל היעדר הבנה וזיהוי הצדדים הארוכים והקצרים.

הסוד לקיפול מוצלח

הדרך לקיפול סדין גומי הרבה יותר פשוטה משאתם חושבים והיא כוללת את השלבים הבאים:

  1. פרישת הסדין – פרשו את הסדין לרוחבו, כאשר הצדדים הקצרים שלו נמצאים בין שתי הידיים שלכם. וכפות הידיים נמצאות תחת שתי הפינות של הסדין.
  2. חברו בין שני קצוות הסדין – הניחו את האצבע שלכם מתחת לקצה הסדין בכל צד וחברו בין שני הקצוות, באופן שקצה אחד של הסדין יעטוף את השני והסדין מקופל לחצי.
  3. סמנו את השפיץ – השאירו את היד שלכם מתחת לקיפול שיצרתם, כאשר האצבע המורה נמצאת מתחת לשפיץ של הסדין.
  4. קפלו את קצוות הסדין שנותרו – אספו את הפינה השלישית של הסדין והלבישו אותה על השפיץ שנוצר ולאחר מכן גם את הפינה הרביעית האחרונה. שימו לב שאינכם מסובבים את הסדין לצד השני במהלך הקיפול, מכיוון שחשוב שכל הקיפולים יבוצעו על אותו הצד.
  5. הניחו את הסדין על משטח ישר לאחר שכל הקצוות מולבשות על היד שלכם, פרשו את הסדין על המשטח ושימו לב שהצורה שנוצרה לא מתבלגנת. הצורה שאמורה לכם היא צורת ריבוע עם שתי צלעות ישרות ושתי צלעות בצורת האות ר.
  6. שטחו את הסדין על משטח ישר – נסו לשטח את הסדין עד כמה שאפשר כדי ליישר את הצלעות שצורתן כאות ר.
  7. קפלו את הסדין – השלב האחרון די דומה לכל קיפול סדין רגיל, ללא גומי. עכשיו אתם יכולים ליצור כל קיפול שתרצו, אולם שימו לב שאתם מקפלים פנימה קודם כל את הצדדים שנראים כמו האות ר ורק לאחר מכן מקפלים את הצד היותר ישר וסימטרי.

ולסיכום זכרו: תרגול מוביל לשלמות! ככל שתתאמנו על קיפול סדינים כך תעשו זאת באופן מושלם ככל שחולף הזמן, לכן אל תתייאשו אם בהתחלה אתם פחות מיומנים.